رانندگی با یک بنتلی همیشه شرایطی خاص دارد؛ حتی اگر مدلی که در زیر پایتان است، عضوی از خانواده کانتیننتال باشد. برای بررسی، یک بنتلی کانیننتال V-8 S با رنگ کوارتزیت انتخاب شد که شاید بهترین رنگ در میان طیف رنگی بزرگ بنتلی باشد. این رنگ در ترکیب با طرح مشکی جلوپنجره، احساس بینظیری در نمای ظاهری خودرو ایجاد کرده است. هر تریم S دارای طرح پوشش مشکی بلوگا در کابین، چرخهای ویژه ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ است. همچنین در مدل پایه V-8 S، سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژ به کار رفتهاند. موتور تریم S، دارای ۲۱ اسببخار بیشتر است و در مجموع ۵۲۱ اسببخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز ۶۸۰ نیوتنمتر است.
V-8 S نسبت به کانتیننتال GT W-12 چهل و شش اسببخار و ۱۹ نیوتنمتر از لحاظ پیشرانه عقبتر است، ولی در همین حال ۴۶ کیلوگرم نسبت به آن سبکتر و این موضوع باعث میشود که با یک خودروی سریعتر روبرو باشیم. V-8 S به سرعت نهایی ۳۰۲/۵ کیلومتر میرسد که اندکی کمتر از حد نهایی کانتیننتالهای ۱۲ سیلندر است. امّا در شتابگیری وضعیت به شکل دیگری است. این خودرو در ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که نیم ثانیه نسبت به مدل GT W-12 جلوتر است. این موضوع احتمالاً به خاطر دو دنده بیشتر داشتن گیربکس V-8 S است. در تمام تستهای شتاب GT V-8 S شباهتهای زیادی با کانتیننتال اسپورت مدل ۲۰۱۰ دارد.
فارغ از شتابگیری، عملکرد V-8 S در کاهش سرعت نیز، به لطف ترمزهای پرقدرت بینظیرش، بسیار چشمگیر است. تنها ۴۷/۵۵ متر فاصله لازم است تا این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف گردد. کنترل کانتیننتال بسیار مناسب و تجربه رانندگی با آن لذتبخش است. البته مشابه کانتیننتال GT W-12، مدل GT V-8 S نیز با وجود طبیعت سریع و چابکش، کمتر میتواند یک خودروی اسپرت به حساب آید.
در همین حال، سیستم فرمان هیدرولیک، برخلاف انتظاری که از آن میرود، سریع و دقیق عمل میکند. البته از کسی پوشیده نیست که این خودرو با وزنی بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم، با اندکی مشکل فرمان در حین پیچیدن مواجه میشود.
بسته آپشنهایی که برای خودروی تست تهیه شده، در نهایت ۳۲۲۴۵ دلار هزینه برداشت. قابلیت ماساژ برای صندلیهای جلو به ارزش ۹۵۰ دلار، دوربین نمای عقب به ارزش ۱۲۱۵ دلار، سیستم صوتی ۷۳۰۰ دلاری Naim، سیستم کنترل حرکت انطباقی با ارزش 2730 دلار، طرحهای متضاد در طراحی داخلی کابین (۱۹۰۵ دلار)، سیستم اگزوز اسپرت ۲۴۸۰ دلاری و رنگآمیزی زیبایی که استفاده شد (۱۲۶۶۰ دلار)، از جمله مواردی بودند که به خودروی تست اضافه شده بود.
البته باید اذعان کرد که بنتلی کانتیننتال GTV-8 S خودروی چندان ارزانی نیست و بیش از یک چهارم میلیون دلار میبایست برای داشتن آن خرج کرد. با این حال، این مدل، یک خودروی سریع هشت سیلندر از خانواده کانتیننتال بنتلی است.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۲۳۱۴۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۹۲۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 32-valve V-8 با دو توربوشارژر و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۹۹۳ سیسی.
- قدرت: ۵۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۸۰ نیوتنمتر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۷۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۱ متر.
- عرض: ۱/۹۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴ متر.
- وزن کلی: ۲۳۴۱ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۲ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۶/۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۲/۵۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۵۵ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
نظرات شما عزیزان: